Denk mee met ontwikkeling leerlijnen!

Gepubliceerd op maandag 7 oktober 2013

Hoe blijven kinderen creatief? Op welke leeftijd kunnen kinderen het beste met dansles beginnen? Kan ik die creativiteit ook inzetten op andere leergebieden? Hoe zorg ik ervoor dat de geschiedenis van het Westland in de klas komt? Kan ik breuken leren nog op een andere manier uitleggen? De antwoorden op deze vragen zitten besloten in de doorlopende leerlijn kunsteducatie!

De doorlopende leerlijn kunsteducatie is een programma van samenhangende lessen van alle kunst disciplines voor de kinderen van groep 1 tot met 8. Als school of als leerkracht kun je kiezen of je één of meerdere leerlijnen in je school wilt implementeren. Je kunt kiezen voor één discipline zoals theater, muziek, dans, beeldende kunst, of erfgoed of een combinatie van de verschillende disciplines.

Komend schooljaar zullen de eerste drie leerlijnen ontwikkeld worden. Hier voorafgaand wordt het referentiekader voor de doorlopende leerlijnen ontwikkeld. Het referentiekader omvat o.a. een visie op kunsteducatie, een beschrijving van de cognitieve, sociale en emotionele ontwikkelingen van een kind en een beschrijving  van deze ontwikkelingen binnen kunsteducatie en de school.

Wil je meedenken aan de ontwikkeling van een leerlijn of het referentiekader? Heel graag! Heb je nog vragen of ideeën? We horen/ lezen het graag! Je kunt je opgeven en ons bereiken via info@cultuurweb.nl.

Klik hier voor meer informatie over leerlijnen.

 

 

Meld je aan voor:

CultuurCourant
Nieuwsbrief
Man Vrouw

Doelgroep

Docent / leerkracht
Kunst & cultuurliefhebber
Overige

 

Culturele organisatie
Gemeente / overheid